Ce nu ar trebui să lipsească dintr-un atelier de vulcanizare?

Sezonul de schimbare a anvelopelor este în plină desfășurare. Cele de iarnă, pentru cele da vară, iar jantele de tablă pentru cele de aluminiu. Dacă dețineți, sau lucrați într-un atelier de vulcanizare, cunoașteți bine lucrurile acestea. Dar, sunteți siguri că echipamentul pe care îl dețineți este cel corect? Să aruncăm o privire asupra lucrurilor, care nu ar trebui să lipsească din dotarea unui service de vulcanizare.
Aparate de jantare/dejantare
O solicitare destul de frecventă din partea clienților este schimbarea anvelopelor pe o altă jantă. Prin urmare, un schimbător de anvelope adecvat, cunoscut și sub numele de aparat de dejantare, nu ar trebui să lipsească din atelierul dumneavoastră. Alegerea acestuia poate fi destul de dificilă, deoarece găsiți pe piață mai multe tipuri de aparate de dejantare. Depinde doar de dvs dacă vă atrage un aparat de dejantat semi-automat, sau vă îngăduiți confortul deplin, iar în service-ul dvs va ajunge un aparat de dejantat automat.
Aparatele de echilibrat
Principala condiție prealabilă pentru conducerea în siguranță, este o stare bună a mașinii, inclusiv a anvelopelor și a jantelor. Cu toate acestea, chiar și un mic dezechilibru la nivelul roților, poate provoca literalmente un dezastru. Prin urmare, atunci când schimbați anvelopele, nu ignorați echilibrarea corectă a roților. Un echilibrator de roți vă va ajuta în mod semnificativ în acest sens. Din nou, putem împărți dispozitivele în două categorii - mecanice și complet electrice. Aparatul de echilibrat cu acționare manuală și senzori piezoelectrici extrem de preciși capabili sa detecteze diferențe la nivel de 1 gram, vă va ajuta mai ales în atelierele mai mici de vulcanizare. Cu toate acestea, dacă vă așteptați la echilibrarea frecventă a roților, ar trebui mai degrabă să apelați la un dispozitiv care să funcționeze cât mai mult posibil fără dvs. O soluție în acest caz poate fi un aparat de echilibrat automat conceput pentru autoturisme, furgonete și camionete cu o sarcină maximă pe roți de 65 de kilograme.
Unelte pentru dejantat
Schimbarea anvelopelor necesită nu doar timp și simțuri în mâini, ci și o serie de instrumente auxiliare, fără de care nu veți obține niciodată un rezultat perfect. Unul dintre acestea sunt cheile de calitate - cheile dinamometrice. În atelierul, sau service-ul dvs de vulcanizare cu siguranță nu ar trebui să lipsească o cheie standard de tip cruce pentru roți, dar nici un mâner de forță. Acest lucru vă va ajuta în mod semnificativ cu montarea și demontarea șuruburilor. Totuși, acolo unde forța mecanică nu este suficientă, intră în joc pistolul pneumatic cu impact. Acesta ar trebui să fie echipat cu performanțe suficiente, dar și funcțiile suplimentare vă vor fi de folos. De exemplu funcția Twin Hammer vă va ajuta mult cu șuruburile „coapte“ pe care nu le-ați putea scoate altfel. Funcționează pe principiul a două ciocane care se rotesc în jurul axului și lovesc ambele părți simultan. Ele creează un cuplu ridicat deja la primele rotații ale rotorului, datorită căruia lucrează mult mai eficient. Nu uitați nici de cleștele pentru contragreutăți, utilizându-l, lucrul cu contragreutățile va fi mai rapid și veți preveni și deteriorarea roții.
Repararea defectelor
Roțile perforate de cuie, sau tăiate de cioburi de sticlă, sunt și ele o adevărată pacoste cu care clienții pot veni la dvs. Cu toate acestea, nu este nevoie să intrați în panică în cazul unei perforații, în multe cazuri anvelopa poate fi totuși salvată. În acest scop vă va ajuta chitul pentru repararea defectelor. În acesta veți găsi instrumentele de care veți avea nevoie cu siguranță pentru a repara defectul. Dar nu uitați și de accesorii. La repararea perforațiilor, cel mai bun partener va fi adezivul pentru anvelope, care va asigura o legătură puternică și permanentă între materialul de reparare și anvelopă. Achiziționați și un manometru digital pentru verificarea presiunii în anvelope, datorită căruia veți descoperi rapid orice fel de problemă. De ajutor vă vor fi și furtunul pentru umflarea anvelopelor, sau pompa de picior cu manometru.